Energija – iš gamtos, ne iš kavos

miegas

Jei tai jūs, kurie nuolat savo artimiesiems skundžiatės, kad blogai miegojote, kad nėra jėgų, kad užkaistų dar vieną puodelį kavos, ir niekaip negalite suprasti, kur pasidėjo jūsų energija, švytėjimas ir grožis, ajurveda turi gerų žinių. Pasirodo, žmonės iš tiesų gimsta turėdami skirtingos talpos energijos elementą, tačiau tik nuo mūsų veiksmų priklauso, ar ją taupiai naudosime ar tuščiai eikvosime.

Ajurveda teigia, kad tik nuo mūsų priklauso, kaip jausimės kitą rytą, ar pabusime pailsėję, ar protas bus ramus, ar nesutriks virškinimas, ar vakare nekankins nemiga. Visos šios grandinės svarbiausia sąlyga yra teisingas dienos režimas. O tai reiškia, kad jei kiekvieną savo veiksmą – kelsimės, valgysime, dirbsime, sportuosime, ilsėsimės – darysime tinkamu metu, sukaupsime maksimaliai energijos, kiek tik gali sutalpinti mūsų vidinis energijos elementas.

Kodėl viskam savas laikas? Mes esame įpratę visą savo gyvenimą planuoti taip, kaip mums patogu. Penktadienį linksmai atsipūsti, šeštadienį gerai pamiegoti, sekmadienį valgyti vėlyvus pietus, pirmadienį išgriūti iš lovos paskutinę akimirką, perpiet perkąsti šaltą sumuštinį, vėliau jį užgerti kava, nes, dievaži, akys tuoj sulips. Kai žmogus planuoja, Dievas juokiasi. Juokiasi ir visa gamta, nes bandymas plaukti prieš jos ritmą priveda prie išsekimo, nerimo, nutukimo, chroniško nuovargio, žalingų įpročių ir depresijos bedugnės.

Gamta, kaip ir žmogus, yra be galo užsiėmusi būtybė. Ji taip pat bunda ir minga, vidurdienį būna aktyviausia, naktį pasyviausia. Ir nors mums atrodo, kad gamta gyvena savo tylų ir ramų gyvenimą, iš tiesų gamtos ritmai mus visiškai valdo. Ir jei mes veikiame prieštaraudami jiems, eikvojame savo energiją, o jei veikiame išvien, kiekvieną mūsų darbą gamta pastiprina, todėl viskas vyksta lengviau, sklandžiau ir be vidinių pastangų.

Kaip su gamta veikti išvien? Koks teisingas žmogaus dienos režimas? Štai ką pataria ajurveda:

  1. Keltis 1,5 valandos prieš saulės patekėjimą, bet ne vėliau kaip 5 valandą ryto.
  2. Ankstų rytą skirti dvasinėms praktikoms: meditacijai, mantros kartojimui, jogai.
  3. Pusryčiauti iki 8 valandos ryto.
  4. Iki pietų atlikti pačius svarbiausius darbus, nes tuomet koncentracija didžiausia.
  5. Vidurdienį iki 14 valandos suvalgyti svarbiausią dienos maistą – sočius pietus.
  6. Po pietų imtis lengvesnių darbų.
  7. Nemiegoti dienos metu (nebent auginate mažą vaiką), nes taip sutrikdote organizmo funkcijas.
  8. Apie 18 valandą galima vėl aktyviai dirbti ar sportuoti.
  9. Iki 20 valandos suvalgyti lengvą vakarienę.
  10. Vakare nedirbti protinio darbo, verčiau paskaityti knygą, užsiimti menu.
  11. Atsigulti iki 22 valandos vakaro.
  12. Tuo pat ritmu gyventi kiekvieną dieną, savaitgalį taip pat.

Kiekviena valanda iki vidurnakčio turi dviejų valandų energijos užtaisą, todėl jei atsigulsite anksčiau, net miegodami mažiau pailsėsite geriau.

Kodėl taip svarbu atsigulti anksti? Nuo 20 valandos vakaro pakyla mėnulis, kuris atkuria fizines ir psichine galias, stiprina imuninę sistemą. Vidurnaktį saulė būna žemiausiame savo taške, todėl iki vidurnakčio turime išmiegoti kuo daugiau valandų. Kiekviena valanda iki vidurnakčio turi dviejų valandų energijos užtaisą, todėl jei atsigulsite anksčiau, net miegodami mažiau pailsėsite geriau.

Miego taisyklė: ryte turite jaustis išsimiegoję ir pailsėję, todėl jei norite keltis anksti, turite eiti miegoti anksti.

Prisiminkite, kad kuo labiau žmogaus ir gamtos ritmai skiriasi, tuo žmogus turi eikvoti daugiau energijos, kad būtų sveikas, gerai jaustųsi, išliktų darbingas. O jei šie ritmai sutampa, tampame harmoninga gamtos dalimi, kuria visuomet ir buvome.

Daugiau šia tema: Olegas Torsunovas „Laikas ir dienos režimas“

Agnė
Susiję įrašai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *